Maak een afspraak >

Zomer(-vakantie) tips!

Waar denkt u aan bij de zomer?
Bij de zomer denk ik al gauw aan het buiten zijn, samen lekker eten (BBQ!), zonvakantie, festivals en op vakantie heerlijk luieren! 
Aan het einde van de zomer, of misschien tussentijds al, merkt u toch een paar nadelen van die heerlijke zomermaanden, zoals droogte lijnjtes, minder fit en wat extra (vakantie) kilo's. Niet iets waar u op zit te wachten!
Hier alvast een paar tips om in acht te nemen, beter voorkomen dan genezen toch?!

1. Een goede voorbereiding is het halve werk, 
dat geldt ook voor uw huid!

Gaat u op vakantie en dan ook specifiek naar het strand? Bereid uw huid goed voor, zodat deze beter beschermd is tegen de zon. Wanneer u zonder voorbereiding de zon opzoekt, gaat het veelal mis met als gevolg verbranding en een grotere kans op een zonallergie. Ga vóór uw vakantie al regelmatig (beschermd) naar buiten en gebruik suppletie die de huid weerbaarder maken tegen de zon. Deze suppletie (Bronzestim) zorgt er tevens voor dat de huid beter bruint en dat de mooie zomerse teint langer aanhoudt. Daarnaast is het zeker aan te raden om de huid met regelmaat te peelen en te verzorgen met een masker, dit kan dmv een behandeling of gebruik de thuisproducten hiervoor.
Voor directe bescherming tegen zonverbranding gebruik de UV Defense en deSunscreenspray.


2. Vakantie stress
Waarschijnlijk herkent u dit fenomeen eerder wanneer u kinderen heeft. Enkele dagen voor de vakantie begint het: de laatste was wegwerken, huis opruimen, spullen bij elkaar leggen en de kinderen zijn aan het stuiteren van opwinding. Iets meer ontspannen de vakantie starten, dát zou pas fijn zijn! 
Begin ruim vantevoren met het maken van een checklist. En dan zijn het meer de artikelen waar je niet meteen aan denkt zoals: ehbo kistje, lijstje met de belangrijkste telefoon nummers etc. Heb je geen idee waar je aan moet denken? Wees gerust, er bestaan al van die handige checklists!

3. Heerlijk (BBQ-) eten
Besluit vantevoren wat u wel en vooral niet eet. Hou het het liefste bij een gezonde salade en een stukje vis of kip. Drink vantevoren ook genoeg water zodat de eerste honger wat is gestild, dat kunt u trouwens altijd doen;). Eet vooral niet te veel bij een bbq, dat is de grootste valkuil voor de meeste. Evenals het eten van (te)veel brood. Ik weet, het is lekker maar voordat u het weet heeft u een heel stokbrood op (oeps!).

4. Balans dag
Las minimaal éénmaal per week een balansdag in. Fijn voor je lijf om even iets minder belast te worden zodat het even kan bijtanken. Let er dan op dat je lichte maaltijden nuttigt, genoeg water drinkt en vooral geen ongezonde tussendoortjes neemt. Ook de hoeveelheid kun je best voor een dagje beperken.
Je zult merken dat je je na 1 dag weer wat fitter voelt. En gaat je dit goed af, het kan nooit kwaad om er twee dagen van te maken!

5. Bewegen is gezond en geeft energie
Het is lang licht buiten dus profiteer ervan. Ga later op de avond nog even een wandeling maken of hardlopen/fietsen. Zelfs op een warmere dag wanneer u zich eigenlijk helemaal opgebrand voelt en alleen maar buiten wilt zitten, probeer uzelf op te pakken. U zult erna meteen merken dat het uw lijf en ook geest goed doet, u krijgt positieve energie!

zomer 2015.jpg











Terug naar nieuwsoverzicht